Op 1 januari 2024 verwelkomt DON Gwen Rodenburg als nieuwe directeur

image

Gwen Rodenburg neemt op 1 januari het stokje over van Floor Püttner, die na 12,5 succesvolle jaren afscheid neemt van DON.

”Wij zijn Floor enorm dankbaar voor haar inzet en verdiensten voor DON en hebben een goede opvolger gevonden. Met de aanstelling van Gwen Rodenburg halen we iemand binnen met een enorme ervaring op het gebied van het behalen van impact doelstellingen”, aldus Peter-Frans Pauwels, voorzitter van het bestuur. De nieuwe directeur heeft meer dan twintig jaar ervaring in de non-profit sector.

Gwen Rodenburg: “Ik ben onder de indruk van het werk van stichting DON. De motivatie achter de oprichting en de bereikte resultaten getuigen van een mentaliteit die mij erg aanspreekt: groot denken en doelgericht handelen. Ik kijk ernaar uit om samen met het team aan de slag te gaan en mijn steentje bij te dragen aan de genezing van diabetes type 1.”

Op vrijdag 8 december zit Floor voor het laatst op haar directeursstoel. Floor Püttner: “Met enorm veel trots heb ik 12,5 jaar aan het roer van DON gestaan. De bijdragen van donateurs, sponsoren, partners, het bestuur, de wetenschappelijke raad, ambassadeurs, vrijwilligers, het team en de onderzoekers hebben ervoor gezorgd dat we steeds dichter bij genezing van diabetes type 1 zijn. Ik blijf DON een warm hart toedragen en heb er het volste vertrouwen in dat er in de toekomst nog vele successen zullen worden bijgeboekt, zodat dat ultieme doel bereikt kan worden: volledige genezing van diabetes type 1.”