Over DON

We just care for cure.

Ruim 120.000 mensen in Nederland en hun omgeving worden dag in, dag uit geconfronteerd met de enorme impact van diabetes type 1 op hun leven.

Hun perspectief op dit moment? Geen enkele kans op genezing. Toch gaat er gek genoeg nog altijd, veel meer geld naar care dan naar cure. En daar maakten wij ons zorgen om. Daarom zijn wij 16 jaar geleden DON begonnen. DON gaat maar voor één ding: volledige genezing van diabetes type 1. Daarom investeren wij in fundamenteel en klinisch onderzoek. Elke cent die aan ons gedoneerd wordt, gaat direct naar gerenommeerde laboratoria wereldwijd. Elke cent komt ten goede aan toponderzoekers die innovatief en baanbrekend onderzoek doen.

Steun DON.
Stop diabetes type 1.

De noodzaak van onderzoek

De mensen achter DON

Maarten de Gruyter
Maarten is de oprichter van DON. Hij kreeg op achtjarige leeftijd de diagnose diabetes type 1. In de loop van zijn leven merkte hij dat de focus bij diabetes type 1 vooral lag op care: het verbeteren van de kwaliteit van leven van patiënten. Vanuit de wens om meer aandacht te vragen voor cure, ofwel genezing, richtte hij in 2006 stichting DON op. Inmiddels heeft de stichting al vele onderzoeken gefinancierd en komt het uiteindelijke doel steeds een stapje dichterbij: de genezing van diabetes type 1.

Ambassadeurs

Diabetes type 1 maakt geen onderscheid tussen mensen. Onze ambassadeurs zijn prominente Nederlanders die net als heel veel anderen, van dichtbij meegemaakt hebben wat de harde consequenties van deze ingrijpende ziekte zijn. Daarom maken zij van hun bekendheid gebruik om geld voor onderzoek in te zamelen en om deze vaak nog onbegrepen ziekte bij een groter publiek bekend te maken.

• Peter Frans Pauwels

Jaarbericht 2020

ANBI Publicatieplicht Formulier

Bekijken