Wij gebruiken cookies

DON gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren. Als u meer wilt weten over deze cookies, raadpleeg onze cookieverklaring

Alle cookies accepteren Instellingen aanpassen

Marketing, communicatie en PR

image

In 2024 werkte DON verder aan haar positionering en zichtbaarheid. De boodschap ‘We just care for cure’ werd vertaald naar concrete verhalen, waarin vooral de urgentie van genezing voelbaar werd gemaakt. 

Een belangrijk onderdeel daarvan was de podcast ‘Insuline mijn benzine’ – een initiatief van Maarten de Gruyter (oprichter van DON) en Roxanne Kwant (ambassadeur en ervaringsdeskundige) en mede mogelijk gemaakt door
Abbott.

In zes afleveringen gingen Maarten en Roxanne in gesprek over het dagelijks leven met diabetes type 1 en alles wat daarbij komt kijken. Onderwerpen zoals onbegrip, mentale gezondheid, vakantie, seks, drank en drugs, puberteit, voeding en sport kwamen op open en eerlijke wijze aan bod. In een van de afleveringen, met als thema genezing, schoof ook prof. dr. Eelco de Koning aan. De afleveringen werden breed verspreid via social media, events en eigen kanalen van DON. Zo droeg de podcast niet alleen bij aan bewustwording, maar ook aan herkenning en verbinding. De rode draad: waarom is de genezing van diabetes type 1 zo belangrijk, en wat betekent het om ermee te leven?
 

Lees verder Terugblik 2024